سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش لوازم برقی عمده

 

مقدمه

در حقیقت می توان گفت لوازم برقی ساختمان، از لازمه ی ساختمان می باشد.

ناگفته نماند که زندگی همه ما به برق وابسته است . برق یکی از مهم ترین نیازهای زندگی ما است که تصور زندگی بدون اون حتی برای یک لحظه سخت است . روشنایی شهر ، زیبایی ساختمان های تجاری و این همه رنگ های درخشانی که در شب می‌درخشند همه و همه  مدیون وجود جریان و انرژی به نام برق هستند ،  اگر دقت کرده باشیم تقریبا 90 درصد وسایلی که ما در طول شبانه روز با آنها سروکار داریم ، مانند لپ تاپ ، تلفن همراه ، تلویزیون ، یخچال ، لباسشویی و حتی برخی گازها و  وسایل بیشمار دیگر که میشناسید  همه  این ها برای راه اندازی  و فعالیت به برق نیاز دارند. به طور کلی برای تامین برق مصرفی ساختمان ها ، باید اقدام به برق کشی ساختمان نماییم.برای برق کشی ساختمان به ابزارآلات و تجهیزات الکتریکی زیادی نیاز داریم که از جمله مهمترین آنها میتوان به سینی کابل ، پریز ، فیوز ، پیچ گوشتی ، فاز متر ، نردبان کابل ، سیم و کابل ، لوله فولادی برق و انواع دیگر  اشاره کرد.برای ساخت برخی از تجهیزات و ابزرآلات برق مثل سینی کابل و نردبان کابل از ورق گالوانیزه و برای ساخت برخی دیگر مانند لوله فولادی برق از ورق روغنی استفاده می     شود.

تجهیزات ساختمانی برقی

لوازم برقی ساختمان:

لوازم برقی ساختمان، متعدد و متفاوت هستند.

سیم کشی ساختمان از جمله مواردی است که برای انجام آن باید از وسایل مختلف استفاده شود.سیم کشی ساختمان یکی از اصلی ترین مراحل ساخت و ساز یک مجتمع مسکونی می‌باشد که انجام درست و اصولی آن اهمیت زیادی دارد. سیم کشی ساختمان باید مطابق یک سری قوانین انجام شود تا برق به خوبی در دسترس ساکنان آن باشد در ادامه این مطلب می‌خواهیم با ابزاری آشنا شویم که برای اتصال برق ساختمان به آن ها نیاز داریم ‌از جمله مواردی که به آن ها نیاز داریم:

1)سیم لخت کن:

 سیم لخت کن در واقع یکی از بنیادی ترین وسایل برای سیم کشی ساختمان‌ها می‌باشد. سیم لخت کن را برای باز کردن عایق روی سیم مورد استفاده قرار می‌گیرند.در این روش با استفاده از این ابزار کاربردی عایق پلاستیکی سیم ها را جدا می‌کنند و سیم را به عبارتی لخت می‌کنند . سیم لخت کن باید کیفیت خوبی داشته باشد تا بتواند به خوبی عایق را ور دارد. دندانه‌های متفاوتی برای سیم لخت کن وجود دارند که در اندازه گوناگون ساخته می‌شوند. سیم لخت کن‌ها با وجود این که ازجمله ابزار کاربردی برای وصل برق ساختمان می‌ باشند اما خوشبختانه قیمت بالایی ندارند و مقرون به صرفه هستند    .

 

2) انبردست:

 یکی دیگر از وسایل کاربردی و مورد نیاز برای وصل کردن برق ساختمان انبردست می باشد انبر دست یک وسیله ی کوچک، کاربردی و به طور معمول در همه ی خانه ها پیدا میشود. انبردست برای سیم کشی ساختمان لازم است و انواع مختلفی دارد. به عنوان مثال انبردست مورد یا یک طرفه برای برش سیم کاربرد دارد. همچنین با استفاده از انبردست می‌توان سیم را پیچ داد.

سیم پیچ: شاید دیده باشید بعضی اوقات ، برق به خوبی نمی‌تواند جریان پیدا کند و با مشکلاتی روبه رو می‌شود که ممکن است برای اتصال  ضعیف باشد. سیم پیچ  به عنوان یکی دیگر از ابزارهای مهم و کاربردی در اتصال برق ساختمان وظیفه دارد تا اتصالات ضعیف و کم  را درست کند و جریان برق را به طور معمول تا حدود زیادی بهبود ببخشد. از این رو در سیم کشی ساختمان که ممکن است جریان کند و سریع شود وجود سیم پیچ الزامیست. سیم پیچ  می‌تواند عایق بندی خوبی داشته باشد.

این ها تنها نمونه ایی از وسایل مورد استفاده در اتصال برق ساختمان می باشند.

چسب نواری برق برای پوشش‌ها

چسب نواری برق مدل های مختلفی دارد که برای نصب سیم‌های جدید بر روی دیوار، فلزات مورد نیاز، کلید‌های برق ،pvc و دیگر فعالیت های استفاده می‌شود. از این چسب اصولا برای پوشاندن محل اتصال دو سیم قبل از قرارگیری سرپوش مخصوص نیز در سیم کشی ساختمان استفاده می‌کنند.

همانطور که کمی پیش گفتیم وسایل مورد نیاز برای اتصال برق ساختمان عبارتند از :

 

فروش تجهیزات ساختمانی برقی


فازمتر

سیم پیچ

سیم لخت

سیم لخت کن

چسب برق

متر و مولتی متر

تستر ولتاژ القایی

فنر سیم

جعبه تقسیم

و ترمینال

ترمینال وسیله ایی است که برای متصل کردن سیم‌ها به یکدیگر با استفاده از پیچ کاربرد دارد و معمولا در تابلوهای توزیع برق استفاده می‌شود و وظیفه اتصال برق به تابلو و خروج برق به مصرف کننده را بر عهده دارد. ترمینال از دو بخش هادی و عایق ساخته شده که قسمت هادی آن مثل یک بوش است که دو طرف آن دارای سوراخ می‌باشد که با استفاده از پیچ سیم را داخل آن محکم می‌کنند. قسمت عایق آن روی بخش هادی را می‌پوشاند و جنس عایق آن معمولا از کائوچو است. ترمینال‌ها معمولا به صورت شاخه‌های دوازده خانه‌ای و یا تکی است که در داخل ریل ترمینال کنار همدیگر قرار می‌گیرند و از طرفین مستحکم می‌گردند.

 قیمت وسایلی که برای اتصال برق ساختمان استفاده میشود معمولا متفاوت هستند و بستگی به حجم ، کیفیت و کارایی آن ها داشته باشد.

سیم کشی ساختمان از مهمترین قسمت اتصال برق ساختمان می باشد که برای مثال به سر یک سیم فنری فلزی وصل می‌کنند و سیم را از وسط  خرطوم پلاستیکی رد می کنند.

 

فروش لوازم برقی


کلام آخر:

مهم ترین عامل برای اتصال برق ساختمان رعایت نکات ایمنی می باشد ، رعایت نکات و کیفیت کار از مهم ترین عملکردی می باشد که می‌تواند یک برق با کیفیت بالا و خطر پایین را وصل کند. بنابر این جهت استفاده و کار با لوازم برقی ساختمان مراقب باشید.

همچنین برای خریداری آن هااز یک فروشگاه لوازم الکتریکی معتبر تجهزیت را خریداری نمایید.